همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

4 عامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان

عامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان

اگر شما هم یک یا تعدادی از دندان هایتان را از دست داده اید؛ روش کاشت ایمپلنت برای جایگزینی این دندان ها بسیار مناسب است. عوامل زیادی در هزینه ایمپلنت تاثیر می گذارند به طور مثال تعداد ایمپلنت، هزینه های جانبی مانند سینوس لیفت و جراحی لثه همگی از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان هستند.

به این نکته توجه کنید که کاشت ایمپلنت یک اقدام هزینه بر بوده و اگر شما در انتخاب کلینیک و پزشک جراح خود دقت نکنید، در این صورت مشکلاتی برای شما بوجود می آید.

چه عواملی بر قیمت ایمپلنت دندان موثر است؟

به طورکلی موارد زیادی روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تعداد ایمپلنت مورد نیاز

هرچه تعداد دندان های از دست رفته شما بیشتر باشد به مراتب هزینه ایمپلنت دندان شما افزایش می یابد. البته کاشت دندان بر اساس تعداد آن ها انواع متفاوتی دارد:
ایمپلنت تک دندان: فقط یک دندان نیازمند ایمپلنت است.
بریج بر پایه ایمپلنت: قرار دادن سه ایمپلنت روی یک پایه بریج.
ایپمپلنت All of 4: قرار داردن تمام دندان ها روی 4 ایمپلنت
ایمپلنت اوردنچر: قرار دادن دندان های یک فک روی 6 تا 8 واحد ایمپلنت

نوع و برند ایمپلنت

استفاده از برندهای مرغوب یکی از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت است. قیمت ایمپلنت کره ای نسبت به کیفت و هزینه مناسبی که دارد پرکابردترین ایمپلنت دندان در ایران به شمار می رود.

دستمزد جراح

توجه کنید که هر چقدر جراح دندان شما با تجربه تر بوده و مهارت بیشتری در کاشت ایمپلنت داشته باشد؛ هزینه ایمپلنت دندان بالاتراست. به طور مثال اگر کاشت ایمپلنت توسط پزشکانی که فقط دوره پریودنتیستی گذرانده اند؛ انجام شود، با وجود هزینه پایین دستمزد جراحی، مشکلاتی از قبیل عفونت لثه و التهاب نواحی ایمپلنت برایتان ایجاد می شود.

نحوه کاشت ایمپلنت دندان 

با پیشرفت هایی که امروزه در علم دندانپزشکی صورت گرفته پزشکان از روش های مختلفی برای ایمپلنت استفاده می کنند که این روش ها عبارت اند از:
کاشت ایمپلنت فوری: در شرایطی که بیمار به این روش احتیاج داشته باشد پزشک برای او این کار را انجام میدهد.
کاشت ایمپلنت دیجیتال یک روزه: برای این نوع کاشت پزشک از روش پشرفته ای استفاده می کند که با اسکنر و پرینتر سه بعدی، نصب پایه و تاج در یک جلسه صورت می گیرد. این روش همان ایمپلنت فوری است که به صورت پیشرفته تری انجام می شود.
کاشت ایمپلنت استاندارد: در اکثر موارد از این روش برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده می کنند که مطمئن ترین راه برای کاشت دندان است. مراحل ایمپلنت دندان شامل قرار دادن پایه و نصب تاج است که در چند مرحله انجام می شود.

عوامل مهم در هزینه کاشت دندان


درمان های جانبی ایمپلنت دندان

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان درمان های جانبی است که باعث افزایش هزینه ایمپلنت دندان می شوند.
کشیدن دندان: در برخی موارد بعد از کشیدن دندان هنوز قسمتی از ریشه در فک باقی می ماند که پزشک آن قسمت را خارج می کند و سپس کاشت ایمپلنت را انجام می دهد.
لیفت سینوس: یک مسئله مهم در کاشت دندان داشتن تراکم استخوان فک است که پزشک این عدم تراکم را با جراحی سینوس ایفت یا پیوند استخوان جبران می کند که باعث افزایش قیمت ایمپلنت می شود.
پیوند لثه: به طور کلی قبل از کاشت ایمپلنت دندان سلامت دندان و دهان بیمار اهمیت زیادی دارد، در صورتی که فرد به بیماری های لثه مبتلا باشد باید قبل از ایمپلنت برای درمان آن ها اقدام کند.
بلیچینگ: به این نکته توجه کنید که بعد از ایمپلنت امکان سفید کردن دندان وجود ندارد به همین دلیل بهتر است قبل از ایمپلنت، بلیچینگ انجام دهید.

جمع بندی

عوامل مختلفی در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر دارد. به طور مثال نوع برند، تخصص و مهارت جراح، تک مرحله ای یا چند مرحله ای بودن ایملنت و… جزء عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان به شمار می روند. علاوه بر اینکه می توانید برای کاهش هزینه های خود قبل از ایمپلنت با بیمه صحبت نمایید.

همچنین اگر می خواهید به صورت دقیق هزینه ایمپلنت دندان خود را بدانید؛ می توانید با شماره های 02144001240 -02144001241 تماس گرفته و از معاینه رایگان مستر ایمپلنت استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد