همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

چگونه نظافت کنیم؟

چگونه نظافت کنیم؟

ممکن است برای شما هم این سوال که چگونه نظافت منزل کنیم؟ پیش آید ما قصد داریم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم.

در هر خانه ای مسئولیت هایی وجود دارد که روزانه باید انجام شوند تا مانع از نامرتب شدن خانه می شود و همچنین باعث جمع شدن وسایل اضافه می شود.

بعضی از مسئولیت ها را می توانیم اول صبح و باقی کار ها را می توان در طول روز یا شب و یا قبل از خواب انجام داد.

حال برای پاسخ به سوال چگونه نظافت کنیم؟

باید راهکار هایی را آموخت تا سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن، بدون خستگی خانه خود را مرتب کرد. برای آموختن این راهکار ها با ما همراه باشید.

راهکار های مناسب برای تمیز کردن خانه در مدت زمان کوتاه

این راهکار ها به کمک می کند که چگونه نظافت کنیم؟

با استفاده از این ترفند ها حتی خانم های شاغل که زمان زیادی را برای نظافت خانه ندارند می توانند در زمان کوتاهی خانه ای مرتب داشته باشند و در وقت خود صرفه جویی کنند.

گام اول: نظافت اتاق خواب

در این گام باید ملحفه و بالشت های تخت را مرتب کنیم. همچنین هیچ وسیله اضافی نباید در داخل تخت وجود داشته باشد. تمامی لوازم اضافی را در داخل کمدها قرار دهید.

کتاب ها را در کتابخانه و وسایلی که مربوط به اتاق های دیگر است را در جای خود می گذاریم و سپس به گردگیری اتاق می پردازید و در صورت لزوم در پایان اتاق خواب را جارو می کنیم.

نظافت آشپزخانه

یکی از اقدامات اولیه که باید برای تمیز کردن آشپزخانه انجام دهید، گردگیری و تمیز کردن مرتب گاز و کابینت ها می باشد. در این صورت آلودگی ها ماندگار نبوده و تنها با یک دستمال نمدار می توانید آشپزخانه خود را تمیز و درخشان کنید.

سینک را خالی از ظروف نشسته کرده و در انتها آن را کاملا شستشو دهید. تی کشیدن کفپوش ها و دیوارشویی نیز آخرین اقدام برای تمیز کردن آشپزخانه به شمار می رود.

گام سوم: نظافت حمام

در ابتدا با یک دستمال تمیز و یک شیشه پاک کن آینه ها را تمیز می کنیم و سپس با یک پاک کننده به تمیز کردن وان مشغول می شویم. صابون ها را برداشته و جای صابون را تمیز می کنیم و در پایان قوطی های شامپو های تمام شده را به سطل زباله منتقل می کنیم.

گام چهارم: نظافت سرویس بهداشتی

ابتدا با تمیز کردن آینه شروع می کنیم و توالت را با برس های مخصوص و شوینده تمیز می کنیم و سیفون را می کشیم. حوله های کثیف را برداشته و به جای آن حوله های تمیز قرار می دهیم.

گام پنجم: نظافت پذیرایی

برای شروع این گام ابتدا لباس های کثیف را در لباسشویی قرار داده و آشغال های موجود در خانه را جمع کرده و به سطل زباله منتقل می کنیم سپس با کشیدن دستمال بر روی میزها و تلویزیون گرد گیری را آغاز می کنیم.

با تی قسمت های بدون فرش را تمیز می کنیم و در آخر با یک جارو زدن به کار خاتمه می دهیم.

ترفند های نظافت سریع

برای اینکه بدانیم چگونه نظافت کنیم؟ چند ترفند را ذکر می کنیم که شما خیلی سریع و راحت بتوانید منزل خود را نظافت کنید.

ترفند اول

برای تمیز کردن شیشه های خانه ابتدا یک بطری اسپره ای را برداشته و دو لیوان آب و یک چهارم لیوان سرکه سفید و یک قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی بریزید هم بزنید و سپس با استفاده از این ترفند می توانید به راحتی شیشه و آینه های تمیزی داشته باشید.

ترفند دوم

با افزودن تنها مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی می توانید درخشندگی و تمیزی را در ظروف خود مشاهده کنید. همچنین از بهترین برند برای شستشوی ظروف استفاده کنید تا چربی ها به صورت کامل از بین بروند.

ذکر چند نکته برای نظافت سریع

برای اینکه بدانیم باید چگونه نظافت کنیم؟ کافی است چند نکته را رعایت کنید.

نظم بخشیدن

قبل از تمیز کردن خانه اولین کاری که باید انجام داد این است که آشفتگی های خانه را از بین ببرید.

لوازم و وسایلی که در خانه کاربردی ندارد را از خانه خارج کنید تا فضای بیشتری در خانه وجود داشته باشد.

نظم بخشیدن به ظروف نیز از دیگر اقداماتی است که آشفتگی خانه را بهبود می بخشد.

همچنین در انتها سینک ظرفشویی را با استفاده از شوینده های بهداشتی قوی تمیز کنید تا کاملا درخشان و براق گردد.

یک استراتژی همیشگی داشته باشید.

یک سیستم تمیزکاری همیشگی می تواند زمان نظافت را به حداقل برساند. برای این کار نیاز به برنامه ریزی از پیش تعیین شده دارد. بدین صورت که شما باید نظافت را از یک بخش که ترجیحا اتاق خواب است شروع کرده و در یک نقطه به پایان برسانید. با این کار همیشه خانه ای تمیز و درخشان خواهید داشت.

از بالا برای نظافت و گردگیری شروع کنید.

برای شروع گردگیری بهتر است از بالا به پایین نظافت کنید تا خاک و گرد و غبار از سطوح بالا تر به سطوح پایین تر که تمیز نشدند بریزد. نکته قابل توجه این است که هیچگاه در مرحله اول خانه را جارو نزنید ابتدا گردگیری کرده سپس جارو بزنید.

لوازم نظافت را در مکان تعیین شده قرار دهید.

ابزار و شوینده ها را در یک مکان مشخص قرار دهید تا در هنگام نیاز به دنبال آن بروید. با این کار دیگر دیگر لزومی ندارد در حین تمیز کاری در جست و جوی این ابزار باشید بنابراین در وقت خود صرفه جویی می کنید.

از چه شوینده ای برای نظافت استفاده کنیم؟

استفاده از شوینده های شیمیایی در فضای بیرون بهترین گزینه است. زیرا محیط بیرونی دارای آلودگی زیادی است و شوینده های شیمیایی می توانند آلودگی ها را از بین ببرند. ولی برای شستشو و نظافت سطوح داخل خانه باید از شوینده های ضعیف و خانگی استفاده کنید. زیرا برخی از شوینده های شیمیایی برای سلامتی مضر است. تیک شهر از بهترین و مناسب ترین شوینده بهداشتی برای نظافت و ضدعفونی کردن سطوح استفاده می کند که هیچ ضرری برای سلامتی ساکنین ندارد.

استفاده از ابزارهای نظافتی مناسب

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظافت منزل رعایت کرد، استفاده از ابزارهای نظافتی برای هر یک از قسمت های مختلف خانه می باشد. به عنوان مثال برای شستشو و نظافت سرویس بهداشتی می بایست از تی و دستمال های جداگانه استفاده کرد و استفاده از ابزارهای نظافتی سرویس بهداشتی برای سایر قسمت های خانه باعث انتقال آلودگی و بیماری به سایر قسمت های ساختمان می شود. برخی از شرکت های نظافتی از ابزارهای نامناسب برای نظافت استفاده می کنند که نه تنها محیط را تمیز نمی کند، بلکه آلودگی بیشتری را به دنبال دارد. در نتیجه نحوه شستشو و اعتبار شرکت های شستشو اهمیت بسیاری دارد. سال ها تجربه و تخصص تیک شهر در زمینه نظافت باعث شده است که مشتریان بسیاری از خدمات این شرکت بهره مند شوند.

چگونه ساختمان را در مدت زمان کوتاهی نظافت کنیم؟

سرعت در نظافت منزل و محل کار مسئله ای است که برای مشتریان اهمیت بسیاری دارد. نظافت منزل برای ساکنین خسته کننده است و از این رو مشتریان همواره به دنبال افرادی زرنگ و پرسرعت یا کارگر نظافت حرفه ای هستند. تیک شهر ابزارهایی بسیار حرفه ای و پیشرفته در اختیار دارند و با بهره گیری از تجربیات و تخصص خود در مدت زمان بسیار کوتاهی تمامی سطوح را تمیز و ضدعفونی می کنند. نظافت در تهران در تیک شهر با بهره گیری از ابزارهای مدرن و پیشرفته انجام می پذیرد لذا سرعت و کیفیت بسیار بالایی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد