همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

خرید از چین

همانطور که می دانید امروزه کالاهای بسیار زیادی از چین به سراسر دنیا ارسال می شود. کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان کالا به دلیل قیمت بسیار مناسب کالاهایش شهرت یافته است. خرید از چین خیلی از افراد را به یاد کالاهای بی کیفیت اما صرفا ارزان می اندازد اما باید گفت که این تصوری اشتباه از همه کالاهای چینی است. این مورد به دلیل وارد شدن کالاهای نامرغوب از کشور چین به کشور عزیزمان است که موجب باور غلط عموم از کالای این کشور شده است. با داشتن تجربه سفر و یا خواندن این مقاله و استفاده از تجربیات افرادی که زیاد به چین سفر می‌ کنند، می ‌توانید برای خرید از چین اطلاعات مناسب و منطقی داشته باشید و آماده شوید تا از پول خود حداکثر استفاده را ببرید.

[caption id="attachment_575" align="aligncenter" width="1200"]خرید کالای چینی کالای چینی[/caption]

توصیه ‌هایی برای خرید از چین با قیمت مناسب

شاید باور نکنید اما خرید نیز می تواند یک مهارت باشد. چه طور؟ زمانی که شما بتوانید با حداقل هزینه بهترین کیفیت یا ارزشمند ترین خدمات را بخرید می توان آن را یک مهارت نامید. اما نگران نباشید ما این هنر را در ادامه به شما خواهیم آموخت.

هنر چانه ‌زنی در چین

چانه زدن در کشور چین مانند کشور خودمان یک تفریح و سرگرمی ملی است. تجربه تاجران ثابت کرده که می‌ توانید با بیشتر فروشنده ها غیر از فروشگاه ‌و مجتمع‌ های تجاری بزرگ چین، که قیمت ‌های مقطوع دارند، چانه بزنید. معمولا برای اجناس ارزان قیمت تخفیفی کوچک نصیبتان خواهد شد. فروشگاه ‌های بسیاری در پکن و دیگر شهرهای چین وجود دارند، پس مهم است که بدانید چگونه برای چیزهایی که می‌خواهید بخرید بهترین قیمت ‌ها را پیدا کنید. قبل از خرید باید بدانید که دقیقا چه چیزی می خواهید و بازارهای خوب را شناسایی کنید. در این راه باید هنر چانه زنی را نیز بدانید زیرا بعضی از کالاهای چینی نیز قیمت پرت دارند و اگر تخفیف نگیرید در انتها خرید از چین به ضرر شما تمام خواهد شد یا بهتر بگوییم سود بیشتری می توانستید داشت باشید. قانون اول چانه زدن در چین، این است که هرگز جوری رفتار نکنید که انگار باید یک چیزی را داشته باشید.

قیمت کالا در بازارهای چینی

تجربه ثابت کرده که در کشور چین فروشندگان عاشق مشتریانی هستند که در باره یک کالا بسیار هیجان زده می شوند. هیجان برای آنها به این معنا است که می توانند قیمت کالای خود را بیش از آنچه که هست افزایش دهند. اگر در هنگام خرید به کالای مورد نظرتان برخورد کردید، طوری وانمود کنید که برای شما ارزش خاصی ندارد و به راحتی می توانید از آن بگذرید. در این صورت است که به احتمال زیاد قیمت بهتری را دریافت می کنید. این توصیه را وقتی می‌ خواهید اولین قیمت ‌تان را بگویید به یاد داشته  باشید. همیشه می ‌توانید از آن قیمت بالا بروید ولی هیچ موقع نمی‌ توانید از قیمت اولیه پایین ‌تر بیایید.

[caption id="attachment_576" align="aligncenter" width="1503"]سفارش و خرید خرید کالای چینی[/caption]

به فروشگاه‌ های مختلف بازارهای چین سر بزنید

در زمان خرید با مواجه شدن کالای مورد نظر خود در یک فروشگاه، صبور باشید و از اولین مغازه به اصطلاح خرید نکنید. به سراغ فروشگاه های مختلف بروید و قیمت ها را با هم مقایسه کنید. با این کار می توانید فروشنده منصف را پیدا کرده و کالا خود را با بهترین قیمت خرید کنید.

برای خرید از چین، محکم باشید اما مودب بمانید

بعضی موقع ها در زمان خرید و هنگام تخفیف خواستن ممکن است با برخورد خیلی خوب فروشنده مواجه نشوید. در این هنگام همانطور که صبور و مودب هستید محکم باشید و قیمت خود را با قطعیت اعلام کنید.

چه کالایی از چین بخرم؟

واردات از چین تجربه و سودی عالی به همراه دارد زیرا که کالاها را با قیمت بسیار مناسبی می توانید بخرید. اما باید آگاه باشید که اگر یک قیمت تخفیفی برای یک کالا با برند مشهور و بین‌المللی آن قدر خوب است که نمی‌تواند حقیقت داشته باشد، در واقع همین طور است، واقعیت ندارد. در عین حال حواستان به اجناس برندهای معروف که با قیمت ‌های معقول‌تری عرضه می‌شوند باشد. بعضی فروشندگان متوجه شده‌اند که قیمت خیلی پایین شک‌ برانگیز است بنابراین قیمت همان جنس ‌های تقلبی را بالا برده تا به نظر قیمت‌ های تخفیف خورده اجناس اصل به نظر بیاید. بسیاری از اجناس اصلی و با برندهای معروف، نسبت به کشورهای دیگر معمولا قیمتهای بالاتری در چین دارند.

مراقب تقلبی ها باشید

جالب است بدانید که علاه بر اجناس تقلبی در چین، سی ‌دی‌ و دی ‌وی‌دی ‌های کپی نیز خیلی معمول هستند. تا جایی که خرید اصل یک نرم ‌افزار یا فیلم مشکل است. مراقب باشید زیرا که معمولا ویروس‌ ها در نرم‌ افزارهای کپی خیلی معمول هستند. کپی ‌های غیر قانونی به همین جا ختم نمی ‌شوند بلکه در کتاب ‌ها، لباس ‌های با برند ‌های معروف و ساعت ‌های مچی با مارک های مشهور با قیمت‌های خیلی مسخره‌ای در دسترس هستند.

  • خیابان ‌های مشهور برای خرید از چین
  • خیابان  Wangfujingپکن، شمال چین
  • خیابان Chunxi چنگدو، استان سیچوان، جنوب غربی چین
  • خیابان Barkhor لهاسا، تبت، جنوب غربی چین
  • خیابان مرکزی (هاربین، استان Heilongjiang، شمال شرقی چین)
[caption id="attachment_577" align="aligncenter" width="1900"]خرید از بازار چین بازار چین[/caption]

چه کالایی ارزش خرید از چین را دارد؟

برای پاسخ به این سوال که چه کالایی ارزش خرید از چین را دارد؟ باید گفت که تقریبا همه کالاها. چرا که اگر بازار خرید درست را پیدا کنید، از تقلبی ها اجتناب کنید، از بی کیفیت ها و قیمت های پایین بگذرید، می توانید بهترین خرید را داشته باشید. اما در ادامه بعضی از کالاها را که طرفدار بیشتری دارند را به شما معرفی می کنیم.

  • بازی‌ های چینی
  • ابریشم (لباس شب، پارچه ساده یا قلاب دوزی شده)
  • Mahjong. بادبزن
  • بطری ‌های نقاشی شده (Snuff bottles)
  • چترهای زیبا برای آفتاب یا باران
  • کارهای هنری (برش کاغذ، نقاشی، عکس، کارت پستال، رول‌های خطاطی و نقاشی)
  • لوازم مرتبط با پاندا
  • چای
  • نوشته روی برنج (نوشته اسمتان بر روی یک دانه برنج)

 

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم خرید از چین اگر با مهارت و دانش باشد می تواند بسیار سودآور باشد و به رشد شما کمک کند. اما همیشه که نمی توان تا چین سفر کرد و فروشنده خوب را شناخت. شما می توانید در هر جایی که هستید بدون مراجعه به کشور چین کالای خود را سفارش دهید. اما چه طور؟ شما می توانید به راحتی صفر تا صد خرید از چین را به شرکت بازرگانی ماندگار بسپارید و از مشاوره های تخصصی این مجموعه به رایگان استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد