همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

6 توصیه مهم جهت واردات محصول از چین

واردات محصول از چین

یقینا همه شما تا به حال بارها و بارها هنگام خرید کالاهای مورد نیاز روزانه خود، از لوازم آرایش و محصولات بهداشتی گرفته تا ادویه جات و مواد غذایی،  از لوازم و قطعات الکترونیکی گرفته تا قطعات و دستگاه های بزرگ صنعتی، با اصطلاح made in china  روبرو شده اید. شاید با خودتان فکر می کنید که علت این حجم گسترده واردات محصول از چین به ایران که تقریبا هر کالایی را تحت پوشش قرار می دهد چیست؟

در پاسخ این سوال باید به چند دلیل اشاره کرد. دلیل اول آن است که چین در طی سالیان اخیر بزرگ ترین شریک تجاری ایران بوده است. این بدین معنا است که ایران نیز متقابلا در برابر واردات، صادراتی به کشور چین دارد. اما از آن جایی که چین یکی از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور های آسیایی است، نیروی انسانی بسیار فراوانی دارد. که همگی با دستمزدی ناچیز راضی به کار هستند. حجم صادرات ایران به چین در مقابل حجم واردات محصول از چین به ایران کاملا ناچیز است.

لیست بهترین کالا های واداتی از چین

این مسئله باعث شده است. که کشور چین در طی سال های اخیر به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته شود. هرچند که حالا در حال پشت سر گذاشتن این رتبه و رسیدن به رتبه اول است. چرا که بسیاری ازکشور های بزرگ و ثروتمند تولید کننده از جمله ایالات متحده آمریکا حالا برای فرار از دستمزد بالاتر کارگران آمریکایی، مشغول فرستادن کارخانجات تولیدی مهم از آمریکا به چین هستند. علاوه بر این مطالب، در طی سالیان اخیر کشور چین بر روی جامعه مصرف گرای شریک تجاری خود ایران، شناخت بسیار خوبی بدست آورده است. و به خوبی می داند که نیاز روزانه بازار مصرفی ایران چیست. بنابراین همان کالا ها را گاها با کیفیت و البته قیمت بسیار کمتر تولید و روانه ایران می کند.

توصیه های ضروری به بازرگانان برای واردات کالا از چین

قبل از اینکه لازم باشد به بازرگانانی که قصد تجارت با این کشور را دارند.  بر خود دانستیم توصیه های گفته شود تا ابتدا شما را با نحوه خرید از چین و همچنین واردات کالا از چین آشنا کنیم. به همین منظور حتما به این دو مقاله مراجعه کنید.

اگرچه که نویسنده این مقاله از شما بازرگانان، تولید کنندگان و فروشندگان عزیز که در حال خواندن این مقاله هستید. می خواهد تا از کالاهای تولید ایران نیز حمایت کنید. و خرید و فروش آن ها در میان مشتریان خود رواج دهید. با این حال ما در این بخش چند توصیه ضروری و مهم در ارتباط با واردات محصول از چین به ایران برای شما خواهیم گفت. و امیدوار هستیم که این توصیه ها برای کسب و کار شما مفید واقع شوند.

[caption id="attachment_3003" align="aligncenter" width="900"]واردات کالا از چین واردات کالا از چین[/caption]

1.هدف شما برای وارد کردن کالا از چین به ایران

مانند اقدام به هر عمل دیگری در زندگی، پیش از اقدام به واردات محصول از چین باید ابتدا هدف خود را به درستی مشخص کنید. پیشنهاد ما به شما این است. که به هنگام تصمیم گیری ابتدا به طور کاملا صادقانه و خیلی واضح و شفاف با خودتان فکر کنید. که هدف شما از واردات چیست؟ البته که اولین هدف برای هرکس در هر کاری پول است. اما قطعا اهداف دیگری نیز وجود دارد. مثلا ممکن است شما بخواهید با تولید مواد اولیه از چین دست به تولید محصول خاصی بزنید. که تا به حال در ایران تولید نشده است. این خود یک هدف است. پس فراموش نکنید که تعین یک استراتژی و هدف گام بسیار مهمی است.

2.شناخت تولید کنندگان و فروشندگان مهم چینی

پس از تصمیم گیری درباره هدف و استراتژی های خود، توصیه ما به شما آن است که تولید کنندگان وفروشندگانی را که در کشور چین کالا های مورد نظر شما را به صورت عمده می فروشند شناسایی و درباره اعتبار آن ها اطمینان حاصل کنید. این کار را می توانید به طریقه های مختلف به انجام برسانید. به عنوان مثال می توانید به وب سایت های معتبری نظیر Ali Express   مراجعه کنید. با سرچ کردن محصول مورد نظر خود در این وب سایت به فروشندگان معتبر آن محصول پیوند داده خواهید شد.

https://www.mandegarcommerce.com/%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b3/

روش دیگر آن است که خود به صورت حضوری به کشور چین سفر و در بازار های این کشور به جستجو بپردازید. همچنین در صورتی که قصد خرید یک محصول خاص و یا خرید به صورت عمده و در حجمی بالا را داشته باشید. می توانید به نمایشگاه هایی که در کشور چین برگزار می شود. و یا به اتاق بازرگانی ایران و چین مراجعه کنید. البته مراجعه به یک نمایشگاه کار ساده تری است. تا عضویت در اتاق بازرگانی، چرا که با حضور در یک نمایشگاه شما خود به طور حضوری با فروشندگان و محصول مد نظر خود آشنا می شوید. اما با عضویت در اتاق بازرگانی لیستی از تولیدکنندگان و فروشندگان آن کالا در دست شما قرار خواهد گرفت.

3.مذاکره برای خرید و تنظیم قرداد

توصیه بعدی ما برای واردات محصول از چین آن است که برای اطمینان از معتبر بودن و با کیفیت بودن کالا و همچنین اطمینان از فروشنده، خود به طور مستقیم وارد مذاکره با تامین کننده مورد نظر خود شوید تا از واردات کالای غیر اصلی و قاچاق جلوگیری کنید. همچنین در صورت مذاکره مستقیم، شما نقاط قوت و ضعف کالای مد نظر خود را خواهید شناخت و مسلما ارتباط مستقیم شما با تامین کننده به تجارتی موفق تر تبدیل خواهد شد. همچنین بهتر است تا برای جلوگیری از ضرر های احتمالی، شرایط مورد توافق طرفین در مذاکره در نهایت در یک قرداد رسمی ثبت شود. مفاد این قرارداد می تواند شامل زمان تویل کالا، زمان ارسال، روش پرداخت، شیوه حمل، بسته بندی و .. باشد.

[caption id="attachment_3002" align="aligncenter" width="900"]واردات محصول از چین واردات محصول از چین[/caption]

4.ثبت سفارش در وزارت بازرگانی

برای واردات محصول از چین، پس از پیدا کردن یک فروشنده مناسب و اخذ قرارداد، ما پیشنهاد می کنیم. تا رای جلوگیری از هر گونه ضرر احتمالی و بروز مشکل، ببتدا سفارش خود را در وزارت بازرگانی ثبت کرده؛ و سپس نسبت به پرداخت مطابق شرایط قید شده در قرارداد،  اقدام کنید.

5.به دست آوردن کد تعرفه گمرکی

فراموش نکنید، که برای واردات محصول از چین به ایران به دست آوردن کد تعرفه گمرکی معروف به اچ اس کد که هشت رقم دارد. اهمییت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که این کد مهم ترین اطلاعات بازرگانی مانند عوارض گمرکی و محدودیت های وارداتی را در خود نگه می دارد.

6.اخذ مجوز برای واردات محصول از چین را فراموش نکنید

در نهایت برای واردات محصول از چین به ایران، فراموش نکنید که با توجه نوع کالایی که قصد خرید و وارد کردن آن را دارید، مثلا مواد آرایشی، تجهیزات کشاورزی و.. باید مجوز آن را از وزارت مربوطه دریافت کنید. عدم در یافت این مجوز در هنگام تحویل گرفتن کالا در گمرک می تواند،  مشکلات زیادی را برای شما به جود آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد