همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

همه چیز جدید

وبلاگی برای همه چیز و همه کس

نحوه واردات مواد معدنی از چین

واردات مواد معدنی از چین

مواد معدنی می تواند شامل انواع کائولن، انواع بالکلی، انواع فلدسپات، اکسید آلومینیم، سیلیکات زیرکونیم، بوکسیت و ... باشد که هر کدام از این موارد در صنایع بسیاری اهمیت زیادی دارند. کشور ایران نیز از لحاظ تولید مواد معدنی، جزو کشورهای تک رقمی جهان است که رتبه هشتم را به خود اختصاص می دهد. اما شاید بپرسید با وجود پتانسیل بالای تولید این مواد پس چرا واردات مواد معدنی از چین صورت می گیرد؟ یا دلیل این حجم از واردات مواد معدنی چیست؟ با وجود اینکه کشورهای بسیاری در این زمینه تجارت می کنند چرا واردات از چین؟ در جواب به این سوالات شاید پاسخ های بسیاری وجود داشته باشد که شما را به راحتی قانع کند.
تحقیقات بسیاری وجود دارد که نتایج آن حاکی از آن است که معادن فعال زیادی هم اینک در ایران فعال هستند. که با حجم بالایی نیز فعالیت می کنند. اما تجارت و کسب درآمد یکی از مهمترین عواملی است که باعث واردات می شود و از طرفی چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد معدنی در جهان می باشد.

این کشور هم اینک قطب تجارت است. و با کشورهای بسیاری به تجارت پرداخته و تنها هدف آن نیز رشد اقتصادی خواهد بود. قطعا شاهد رشد چین از لحاظ تجارت و اقتصاد در طول سالیان اخیر بوده اید. چرا که در این کشور هزاران خط تولید در هر زمینه ای با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.

ضرورت واردات از چین

اما شما تجار گرامی باید ابتدا حوزه فعالیت خود را مشخص کنید و با چگونگی واردات و تجارت آشنا شوید. چرا که تجارت نیاز به تجربه و هوش بالایی دارد. تا بتوانید تمامی قوانین و مقررات را بشناسید و در بازار به خوبی و بدون هیچ گونه مشکلی فعالیت کنید.

کشور چین یکی از مهم ترین قطب های تجارت برای ایران است که واردات مواد اولیه از چین یک تجارت بسیار پر سود می باشد. حال برای واردات انواع مواد معدنی از این کشور همانند دیگر تجارت ها شما نیاز به رعایت سلسله مراتب هایی خواهید بود. که فرآیند کار را برایتان هموارتر می سازد. از جمله تاسیس شرکت، ایجاد حساب بانکی، صدور پیش فاکتور، بسته بندی، امور گمرکی، دریافت مجوز صادرات، ارائه کالا به گمرک، امور گمرکی و بیمه کالا و... کارهایی هستند که شما در وهله اول بایستی انجام دهید. ولی با تمام این موارد، بازرگانی های معتبر خرید از چین وجود دارد که بدون انجام این کارها مواد معدنی را برای شرکت های داخلی کشور وارد می کنند.

خرید مواد معدنی از چین
خرید مواد معدنی از چین

چرا واردات مواد معدنی از چین؟


واردات مواد معدنی یکی از نیازهای مهم و اساسی هر کشوری می تواند باشد. که در وهله اول جهت تامین نیاز و در وهله دوم نیز جهت سود آوری انجام می شود. اما می توان گفت این نوع تجارت یکی از پرسودترین و مهم ترین تجارت هایی است. که می تواند در هر کشور مانند ایران صورت بگیرد. اگرچه کشور ایران خود در رتبه ۸ جهانی از نظر تولید مواد معدنی قرار دارد.

اما به نظر شما ایران قادر به تولید تمامی انواع مواد معدنی مورد نیاز صنایع مختلف است؟ قطعا می دانید که هیچ صنعتی وجود ندارد. که در راستای تولید و تحقق اهداف خود از مواد معدنی استفاده نکند. پس با این وجود یکی از بهترین راه های تامین این نیاز، واردات مواد معدنی خواهد بود. اما چرا واردات مواد معدنی از چین صورت می گیرد؟

دلیل اول


اولا اینکه مواد معدنی به سه صورت عصر، سنگ و کانی مورد استفاده قرار می گیرد. و این سه عنصر در تمامی صنایع الزاما استفاده می شوند. پس ما نیاز داریم تا مواد مورد نیاز را وارد کنیم اما قبل از تجارت ابتدا تمامی جوانب کار را مورد بررسی قرار می دهیم.

به عنوان مثال، کدام کشورها با ایران رابطه تجاری خوبی دارند و از لحاظ واردات و صادرات ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد؟ واردات از کدام کشور می تواند مقرون بصرفه تر باشد؟ روش واردات از کدام کشور راحت تر خواهد بود؟ کدام کشور از لحاظ تولید مواد معدنی رتبه نخست جهان را دارد؟ کیفیت مواد معدنی تولید کدام کشور عالی است؟

تمامی این موارد همگی سوالاتی هستند که شما بایستی برای تک تک آن ها جواب های درست و البته قانع کننده ای داشته باشید. پس از بررسی ها قطعا به این نتیجه خواهید رسید که کشور چین یکی از کشورهایی است که سالهاست با کشور ایران رابطه تجاری خوبی دارد.

دلیل دوم

همچنین این کشور از لحاظ تولید مواد معدنی حرف اول را می زند. و جدا از این بحث ها کیفیت تولیدات آن حرف ندارد. اما روش واردات از این کشور نیز راحت تر از دیگر کشورها است. و سودآوری تجارت با چین زبانزد می باشد.
در بیانی ساده تر باید گفت که بیشترین تاجران موفق، کسانی هستند که واردات از چین را ترجیح داده اند. اما واردات مواد معدنی از چین با وجود اینکه یک تجارت پر سود است. دشواری های خاص خود را نیز دارد که اولین قدم آن آشنایی با قوانین و مقررات کار خواهد بود.

دلیل پیشرفت چین در زمینه تجارت و تولید؟


کشور چین، جزو کشورهایی پیشرفته ای است که تولید بالا و تجارت زیاد در زمان حال از جمله فعالیت های آن است. این کشور مطرح هم اینک در زمینه تولید و اقتصاد سهم زیادی از بازارهای تولیدی و تجارت را به خود اختصاص می دهد. این کشور بیشترین توان و سود خود را در جهت تولید و تجارت اختصاص داده است. و در زمینه تولید نیز از نیروی کاری متخصص، تجهیزات پیشرفته و مدرن و دستمزد پایین استفاده می کند‌.

تخصص و وجود ماشین آلات فوق پیشرفته قطعا یکی از بزرگترین مزایای پیشرفت این کشور است. که در هر زمینه از افراد متخصص با آن حوزه استفاده می کند. از طرفی استفاده از نیروی کار کم هزینه باعث کاهش هزینه های فروش محصولاتش می شود. از این رو تجارت با چین یکی از مناسب ترین و به صرفه ترین راههای تجارت بین المللی و جهانی به شمار می رود. که هدف بسیاری از تجار است.
اما افرادی که در این زمینه مبتدی هستند، بهتر است ابتدا تمامی نکات مربوط به واردات مواد معدنی از چین را بیاموزند. یا درصورت نیاز از افراد خبره یا مشاورین ماهر مشاوره بگیرند. از طرفی موقعیت تجاری و بازرگانی چین بسیار عالی بوده؛ چرا که این کشور
یکی از کشورهای شرق آسیا می باشد و به عنوان یکی از بزرگ ترین قطب های تجاری در جهان شهرت پیدا کرده است. برای تولید محصولات متنوع در هر زمینه ای این کشور علی رغم کادر مجرب و ماشین آلات پیشرفته و مدرن، از مواد اولیه درجه یک و باکیفیت استفاده می کند.

مزایای واردات انواع مواد معدنی از چین

همانگونه که اشاره شد، کشور چین یکی از کشورهای بسیار موفق در زمینه تولید و تجارت است که هم اکنون نیز در تلاش برای کسب موفقیت های بهتر و بیشتر می باشد. این کشور به دلیل موقعیت تجاری خوب و استفاده از کادری مجرب و توانمند به خوبی توانسته است، جایگاه خود را در جهان پیدا کند. اما تجارت با چین به خصوص واردات مواد معدنی از چین دارای مزایای بسیار زیادی است. که تاجران و سرمایه گذاران بسیاری را به این سمت و سو سوق می دهد.

برخی از این مزیت های تجارت با چین عبارتند از:

  • دسترسی به محصولات منحصر به فرد و باکیفیت یکی از اولین مزیت های تجارت با چین است. معمولا تولید کنندگان این کشور همگی به فکر ابداع، نوآوری و خلاقیت هستند. و روز به روز قابلیت های جدیدتر و کارآمدتر به تولیدات خود می افزایند.
  • مناسب بودن قیمت محصولات این کشور که گاهی حتی هزینه بسیاری از محصولات آن پایین تر از آن چیزی است که فکر می کنید. دلیل این کاهش قیمت، همانطور که در قسمت های بالا نیز اشاره شد استفاده از نیروی کار ارزان است‌. و این مساله یک امتیاز بزرگ برای شما کاربر عزیز برای کسب سود بیشتر می باشد.
  • کسب و کار شما به سرعت رشد می کند. چرا که افراد زیادی دوست دارند در زمینه خرید و فروش محصولات چینی فعالیت کنند. و دلیل آن کیفیت خوب محصولات چینی خواهد بود.
  • داشتن کیفیت مناسب از دیگر دلایلی است که تجار را برای این تجارت بزرگ ترغیب می کند. چین در طول سال های اخیر رشد قابل چشمگیری در زمینه تولید کالای باکیفیت داشته است.

مواد معدنی وارده از چین شامل چه موادی است؟


همه ما می دانیم که واردات مواد معدنی از چین جزو پرسودترین تجارت های دنیاست. و افراد زیادی هم اینک در این زمینه فعالیت می کنند. اما شاید بپرسید، این مواد معدنی شامل چه موادی است؟ مواد معدنی موادی هستند که در تمامی صنایع تولیدی به عنوان یک نوع ماده اولیه وجود آن ها الزامی می باشد. و برخی از این مواد شامل موارد زیر هستند:
گچ، سیمان، سنگ آهن، سنگ سرب، سن. روی، سنگ مس، منگنز، کرومیت، باریت، پرلیت، بنتونیت، گوگرد، سلستین، گیلسونایت، کربنات کلسیم، تالک، زغال سنگ و...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد